länktips

Detta är en bra film om....




Bloggar om Nyanländas lärande:


  • https://hjartatskogshaga.wordpress.com/
  • https://frokenhulya.wordpress.com/
  • http://nyisvenskaskolan.blogspot.se/
  • http://pedagog.stockholm.se/nyanlanda/

Förskolan:

http://pedagog.molndal.se/pedagog-molndal/artiklar/artiklar/2017-02-01-fran-modersmal-till-flersprakighet.html

pENpal:

http://modersmal.skolverket.se/sites/svenska/index.php/flersprakighet-i-forskolan/las/interkulturella-bocker
https://sites.google.com/site/mytalkingpen/

http://www.mantralinguasweden.se/





Cirkelmodellen:

  • https://www.youtube.com/watch?v=4DDvRnUH_Rk&t=61s

Språkutvecklande arbetssätt:

Genrepedagog Åsa Sebelius om hur du kan driva ett språkutvecklande arbetssätt på skolan och få med dig rektor och pedagoger i arbetet ( 4 filmer)

https://www.youtube.com/playlist?list=PLG3qyd-zaWeeLqD0L0Pd7px3yMjawfrPT


  • https://www.youtube.com/watch?v=h1Gnwlpbsuk&t=823s
  • https://www.youtube.com/watch?v=oSwG8qUdZ58&t=16s
  • https://www.youtube.com/watch?v=TN-MhSMRi6M&t=976s
  • https://youtu.be/ojZSSxfvvGw?list=PLrABUevOha4dNYUskV7gli0mNorHHzcfF

Mindset:

Carol Dweck, professor of psychology at Stanford University and a leading researcher in the field of motivation, examines the mindsets people use to understand themselves, guide their behavior and affect their achievement

  • https://www.youtube.com/watch?v=hiiEeMN7vbQ
  • https://www.youtube.com/watch?v=-71zdXCMU6A
  • https://youtu.be/isHM1rEd3GE
Lärarförbundets Förstelärarblogg:

https://www.lararforbundet.se/bloggar/forstelararbloggen/elever-kan-naa-sin-fulla-potential-med-hjalp-av-dynamiskt-mindset-paa-alla-nivaaer

Slöjd

https://youtu.be/Zgt3-4Ufigk?list=PLrABUevOha4ews_xsOspiRZVHDJ39D9PU (textil)

https://youtu.be/IdFaR2WGoLQ?list=PLrABUevOha4ews_xsOspiRZVHDJ39D9PU (trämetall)

https://youtu.be/fMBFtDeVEO4?list=PL_e8cgK9z1S8cORtbK3HY9VBIu1RnLGrA(ämnet)

https://youtu.be/MaZaG4nUOkM?list=PL_e8cgK9z1S8cORtbK3HY9VBIu1RnLGrA( fingervirka)

https://youtu.be/KI01dqcW9Ds?list=PL_e8cgK9z1S8cORtbK3HY9VBIu1RnLGrA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar