lördag 27 maj 2017

Information terminen ut SVA på Galaxen

Veckobrev för veckorna 22 & 23 …..och resten av terminen 

Ett första bevis för att Möllstorp ska avvecklas skedde i tisdags. Restaurangen tömdes på kartonger och igår, torsdag, skulle en pizzeria öppna där istället. Allt som människor skänkte hösten 2015 har tyvärr inte blivit utdelat och jag och Tove var i måndags kväll för att rädda undan barnkläder och skor innan allt skulle köras bort. Vi hann också rädda en hel påse med Jojos skänkta från Beijer. Så det är mitt fel om alla nyanlända har ett nyväckt intresse för att “Joja”!


  

Jag tog med en påse med småplock till skolan, som vi sorterade och namngav på mattan. 




Vecka 22:

Måndag klockan 9 samtal med Imads familj. Elaine deltar. Solle deltar om det finns möjlighet? På EM coachar Susann lärare i bedömning i SVA. År 1-3 kl 14-15.30, år 4-6 kl 15.30-17. Ta med elevtext.
Tisdag heldag i Världsarvet, besöker Aluns förskola på vägen. Den här gången blir det elever i år 5-6 som utflykten riktar sig till.
Torsdag kommer Tove 8.10-11.
Fredag ingen SVA, Susann studieledig.

Vecka 23:

Ingen SVA 9 juni, Susann jobbar med projekt Nyanländas lärande
Tove på torsdag som vanligt.

Vecka 24 kommer jag att spela fotboll mot år 6 den 14 juni. SVA från 12.40.

Jag vill tacka alla pedagoger för ett gott samarbete det här läsåret. Jag kommer att fortsätta med SVA och de eventuella nyanlända som kommer nästa läsår, uppe på Galaxen. 
Ett särskilt tack till alla lärare och elever på Galaxen som hjälpt alla nyanlända in i skolan, genom att erbjuda att vara med dem på rasten eller att sitta bredvid dem i matsalen. Små saker betyder mycket när man är ny i ett främmande land.

Glad sommar!

Susann







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar