fredag 5 maj 2017

Två slides från redovisningen


Hörrni, vad nyttigt det är att sätta ord på det man arbetar med! Igår redovisade jag mitt Försteläraruppdrag med Nyanländas lärande för styrgruppen. Jag fick tänka tillbaka till hur det var i januari, när jag skulle sätta igång, fram till idag och även blicka en bit in i framtiden.

Som ni ser så kommer jag att åka på Alfabetiseringskurs i Göteborg snart. Sedan har jag och min kollega Tove en rolig heldag i Världsarvet att se fram emot. Jag har anmält mitt intresse att undervisa i SVA 3 veckor på sommarlovet. Jag gjorde det förra sommaren och det utvecklade mig så mycket! 

Till hösten är jag och en SVA-kollega anmälda till kursledarutbildningen som Nationellt centrum för Svenska som andraspråk håller i. Den löper på under ett år, med tio fysiska träffar i Stockholm. 
Ett av mina centrala uppdrag är att bilda nätverk och öka bedömarkompetensen i SVA . Här väntar jag med spänning på Skolverkets material, Bygga Svenska, som hittills kommit för år 7-9, men är utlovat för år 1-6 under maj månad. Jag vill använda det som grund för ett antal fysiska träffar med mina SVA-kollegor i kommunen. Håller på att läsa in mig på några andra bedömningsmaterial också. 

Jag ser fram emot fler givande skolbesök under läsåret 17/18 och hoppas att arbetet med en mottagningsenhet i kommunen kan bli verklighet.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar